måndag 23 december 2013

långa kvällar

Nu ligger man här igen o kan inte sova. Varenda natt somnar jag runt 1-2 o har såklart svårt o komma upp på morgonen.  En ond spiral har det blivit.

De var som vanligt länge sen ja skrev något här. Har funderat på om ja ska ta bort bloggen eller ej. Gör ett sista försök :p


Men imorn måste jag upp i tid! Imorn ska jag hinna fodra djuren och åka in till stan o fixa julklappar innan jobbet. Blir stressigt men nödvändigt.


Boss har sen igår kväll haft ont i nacken, hoppas de är bättre imorn annars blir de vet o då kan ja glömma stan.

Igår gjorde jag (förhoppningsvis) sista behandlingen och saneringen på kaninerna. Fick i november kvalster på dom så kaningården har varit stängd i snart en månad. Flertalet utställningar har ställts in då det är många uppfödare som är drabbade.

Kvalstren har oxå tagit fram det värsta o bästa ur folk, haft en som jag pratat med ofta o kunnat bolla med. Hon har varit ett stöd i detta. Sen har några personer betett sej rejält illa. Man behöver inte tycka om mej, de gör inte alla o de vet ja. Men att hitta på otroligt löjliga och falska rykten, det skrämmer mej faktiskt! Men karma is a bitch i hope!

Ja o på tisdag är det julafton. Vi ska vara hos mormor o morfar som vanligt och det är även det bästa stället man kan vara på !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar